De onderbouw

Nu de testbaan een feit is. Gaan we door met het leggen van de platen waar de rails op zal komen.

Hier op de foto rechts ziet u de platen zoals ze gaan liggen voor de baan. De lengte van de baan bedraagd 3,75 m en in de breedte 1,30 m.Zoals u mischien al opviel is dat de platen in een L vorm liggen maar daar zal ik in een later bouwverslag op ingaan. De platen liggen op hun plaats
Ik heb gekozen voor spaanplaat, omdat wij het bij de vorige baan ook gebruikt hebben. Dat was ons dus goed bevallen, Het materiaal is makkelijk te bewerken en het geluid van de rails wordt er niet tot nauwelijks door versterkt. Spaanplaat
Nu begint het leukste van deze fase het leggen van de rails. Op de foto hiernaast ziet u de eerste rails die gelegd is 😀 Eerste railsje
Een paar dagen later lag de eerste fase van de baan. Fase 1
Even inzoemen op de wisselstraat die aan beide kanten van het station ligt. Eerst wilden we niet aan een driewegwissel, maar na wat research op het internet bleek dat er toch een paar van deze wissels in nederland worden gebuikt. Wisselstraat
Ook de Plan V heeft er weer zin in op de nieuwe baan 🙂 Wisselstraat
terug